Zmodernizowany Mercedes Klasy A
Rok 2012 był rokiem zmiany w klasie aut kompaktowych. Nowa Klasa A w radykalny sposób odcięła się od poprzednich serii, a niedawno przechodzła modernizację.
W ramach liftingu poszerzono gamę jednostek napędowych. Rolę bazowej odmiany przejmuje niedostępny wcześniej wariant A 160 z silnikiem o mocy 102 KM, a nowym „mistrzem oszczędności” ma być wersja A 180 d Bluefficiency Edition o mocy 109 KM, zużywająca według producenta średnio 3,5 l/100 km.
Kolejna nowość to propozycja dla fanów sportów motorowych – specjalna seria „Motorsport Edition”, z akcentami nawiązującymi do barw zwycięskich bolidów Formuły 1 zespołu Mercedes AMG Petronas. Modernizacja obejmuje również model Mercedes-AMG A 45 4MATIC. Z jednostką generującą moc 381 KM i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś najmocniejszy samochód kompaktowy na świecie.
Nowe przełożenia skrzyń biegów, udoskonalona aerodynamika i tryby jazdy Dynamic Select mają zwiększają wydajność zmodernizowanej Klasy A. Zamówienia na odnowiony model można składać od 3 lipca. Pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów pod koniec września.
Kształt nowego przedniego zderzaka z szerszym wlotem powietrza nawiązuje do wyglądu koncepcyjnej Klasy A z 2011 r. Diamentowa osłona chłodnicy, nowe reflektory LED-owe (opcja, standard w A 45), nowe wypełnienie tylnych lamp i zintegrowane ze zderzakiem końcówki wydechu podkreślają sportowy charakter kompaktowego Mercedesa.
Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A – wersje wysokoprężne:
Diesel |
A 160 d |
A 180 d |
A 180 d BEE1 |
A 200 d/ |
A 220 d/ |
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
Pojemność (ccm) |
1461 |
1461 |
1461 |
2143 |
2143 |
Moc maks. |
66/90 przy |
80/109 przy |
80/109 przy |
100/136 przy (przy 3400-4400) |
130/177 przy |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
240 przy |
260 przy |
260 przy |
300 przy |
350 przy |
Średnie zużycie paliwa od |
4,1-3,7 |
4,1-3,7 |
3,5 |
4,5-4,1 |
(4,2-4,0) |
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
107-98 |
107-98 |
89 |
116-106 |
(109-104) |
Klasa wydajności |
A+ (A+) |
A+ (A+) |
A+ |
A (A+) [A] |
(A+) |
Przyspieszenie |
13,6 |
11,3 |
11,3 |
9,3 (8,8) |
(7,5) |
Prędkość maks. (km/h) |
180 |
190 |
190 |
210 (210) [210] |
(224) |
W nawiasach okrągłych podano dane dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT, a w nawiasach kwadratowych – dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT i napędem na obie osie 4MATIC
1 BlueEFFICIENCY Edition
Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A – wersje benzynowe:
Benz. |
A 160 |
A 180 |
A 180 BEE1 |
A 200 |
A 220 4MATIC |
||||
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
||||
Pojemność (ccm) |
1595 |
1595 |
1595 |
1595 |
1991 |
||||
Moc maks. |
75/102 przy |
90/122 przy |
90/122 przy |
115/156 przy |
135/184 przy |
||||
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
180 przy |
200 przy |
200 przy |
250 przy |
300 przy |
||||
Średnie zużycie paliwa od |
5,6–5,4 |
5,7-5,5 |
5,2 |
5,7-5,5 |
[6,6-6,3] |
||||
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
128-124 |
133-127 |
120 |
134-128 |
[154-148] |
||||
Klasa wydajności |
B (B) |
B (B) |
B |
B (B) |
[C] |
||||
Przyspieszenie |
10,6 (10,4) |
8,9 (8,6) |
8,9 |
8,1 (7,8) |
[7,4] |
||||
Prędkość maks. (km/h) |
190 (190) |
202 (202) |
190 |
224 (224) |
[228] |
||||
Benz. |
A 250/ |
A 250 Sport/ |
A 45 4MATIC |
|
|||||
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
|
|||||
Pojemność (ccm) |
1991 |
1991 |
1991 |
|
|||||
Moc maks. |
155/211 przy |
160/218 przy |
280/381 przy 6000 |
|
|||||
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
350 przy |
350 przy |
475 przy 2250-5000 |
|
|||||
Średnie zużycie paliwa od |
6,7-6,6 |
6,8 (6,2) |
[6,9] |
|
|||||
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
154-151 |
158 (143) |
[162] |
|
|||||
Klasa wydajności |
D (C) |
D (C) |
[D] |
|
|||||
Przyspieszenie |
6,5 (6,4) |
6,3 (6,3) |
[4,2] |
|
|||||
Prędkość maks. (km/h) |
240 (240) [240] |
240 (240) [240] |
[250] |
|
W nawiasach okrągłych podano dane dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT, a w nawiasach kwadratowych – dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT i napędem na obie osie 4MATIC
1 BlueEFFICIENCY Edition
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: