Zapowiedzi Husqvarny na 2015 – szwedzki minimalizm

W ramach targów EICMA swoje prototypy zaprezentowała marka Husqvarna - była to jej pierwsza prezentacja od czasu przejęcia przez KTM. Pokazane maszyny wprawdzie nie pojawią się na razie na rynku - ale już jest o nich głośno, a wyglądają tak nietypowo, że postanowiliśmy przyjrzeć się im bliżej.

Najważniejszym prezentowanym modelem było 701 Supermoto – uliczny zawadiaka w biało-granatowo-żółtych barwach. Sinik ma pojemność 690 cm³ i 67 KM, jest jednocylindrowym czterosuwem. Brzmi znajomo? Tak, wygląda na to, że Husqvarna mocno zapożycza się u KTM jeśli chodzi o części i konstrukcję silnika… Maszyna waży 145 kg, jest wyposażona w sprzęgło poślizgowe, ABS, zawieszenie firmy WP i system Ride-by-Wire z kilkoma trybami do wyboru. To wciąż jeszcze prototyp, Husqvarna zapowiada, że pierwsze egzemplarze pojawią się w sprzedaży dopiero na jesieni 2015 roku.

Husqvarna 401 Vitpilen Concept
fot. Husqvarna

Na bazie KTM Duke 390 powstały dwa inne prototypy Husqvarny, które natychmiast przyciągają wzrok. To nawiązujące do słynnej w latach 50 „Srebrnej Strzały” (Silverpilen) dwie nowe konstrukcje: 401  Vitpilen i 401 Svartpilen. Nazwy oznaczają odpowiednio „Białą” i „Czarną Strzałę”. Zapożyczenie ramy i silnika od KTM Duke nie rzuca się w oczy, bo całą uwagę skupia na sobie nowoczesny, minimalistyczny design . Szwedzi pokazali swoja wariację na temat cafe racerów – maksymalnie prostą, ze szczyptą futuryzmu. Ten styl wraca ostatnio do łask (wystarczy wspomnieć debiutujące niedawno Ducati Scramblery – przeczytasz o nich tu). Skandynawowie przefiltrowali jednak klasyczną ideę przez swoje minimalistyczne wzornictwo – efekt jest naprawdę ciekawy.

Husqvarna 401 Svartpilen Concept
fot. Husqvarna

Motocykle ważą około 135 kg, dysponują mocą 43 KM, a znając osiągi i inne zalety Duka 390 możemy się spodziewać, że będą łatwe w prowadzeniu i ekonomiczne. A do tego ten absolutnie niepodrabialny wygląd…

Kluczowym elementem obu prototypów są wyraziste okrągłe reflektory, otoczone pierścieniem wykonanym w technologii LED. Interesująco wygląda sylwetka motocykla, w której bak płynnie przechodzi w część z kanapą. 401 Vitpilen, czyli wersja biała, jest motocyklem miejskim, na szosowych oponach i pozbawionym wszelkich zbędnych elementów. Natomiast 401 Svartpilen otrzymał ciekawie wkomponowane bagażniki – z tyłu oraz na baku, i kostkowe opony. Ta wersja ma zatem służyć do dalszych wypadów poza miasto. W Svartpilen zwraca również uwagę nietypowy kształt wydechu i jego sposób zamontowania – bardzo wysoko, niemal przy tylnym bagażniku.

Szwedzki koncern zapowiada, że jeśli zainteresowanie tymi dwoma prototypami okaże się wystarczające, skierują je do produkcji. Jeśli miarą jest ilość publikacji na ich temat i zainteresowanie nie tylko w mediach branżowych – to raczej możemy liczyć, że te obietnice zostaną spełnione. Zdjęcia obu 401 wypłynęły już bowiem na wielu serwisach designerskich i lifestylowych.

Husqvarna 701 supermoto
fot. Husqvarna

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Husqvarna jest włoska

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Husqvarna jest włoska

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze