Test Yamaha MT-07 – no to jazda!

MT-07 jest kolejną propozycją Yamahy z serii hyper naked. Jaki jest ten nowy, japoński wariat?

Wygląd, tak jak we wszystkich motocyklach z serii MT, jest bardzo charakterystyczny. Ostry, „napakowany” bak, przednia lampa przypominająca głowę osy, krótki tłumnik, mocno zarysowana lampa tylna – wszystkie te elementy podkreślają agresywny charakter motocykla. Możemy go kupić w jednym z czterech wersjach kolorystycznych – race blue, lava red, matt grey i night fluo – tę ostatnią mieliśmy okazję testować. W tej opcji mamy obręcze kół pomalowane na jaskrawy seledyn, podobnie jak niektóre części baku. Wygląda to rewelacyjnie i na pewno wyróżna z tłumu innych jednośladów.

Co prawda materiały wykorzystane do wykończenia mogły by być lepszej jakości, ale za cenę 27 900 w wersji z ABS nie powinniśmy się czepiać takich szczegółów.

Patrząc na MT-07 ma się ochotę skrzyknąć znajomych i ruszyć ekipą w miasto. A MT-07 naprawdę idealnie się do tego nadaje. Nie dość, że wygląda zadziornie, to robi wokół siebie mnóstwo hałasu. Odpowiada za to 2-cylindrowy silnik o pojemności 689 cm3. Produkuje moc 74,8 KM i 68 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu ze stosunkowo niską masą – 182 kg w wersji z ABS – daje nam bardzo żwawe przyspieszenie. Silnik skonfigurowano z sześciostopniową skrzynię biegów z wielotarczowym mokrym sprzęgłem. Prawdziwa jazda zaczyna się powyżej 6000 obr./min. – dostajemy wtedy niesamowitego „kopa”, a uśmiech na twarzy przy tym jest gwarantowany!

Zawieszenie MT-07 jest dość sztywne, przez co motocykl świetnie trzyma się drogi i dobrze składa w zakrętach. Przez niewielkie rozmiary nie musimy obawiać się korków, bo tym motocyklem przeciśniemy się praktycznie wszędzie. Przy dynamicznej jeździe bardzo odczuwalna jest zwinność, z jaką MT-07 zmienia kierunek jazdy.

Pozycja za kierownicą jest wyprostowana i wygodna. Dzięki wąskiemu siedzeniu i wysokości siodełka 805 mm nawet osoby niższe nie powinny mieć problemów z dotknięciem stopami ziemi.

Wskaźniki są duże i wyraźne, więc podczas jazdy możemy spokojnie kontrolować wyświetlane parametry. Przełączniki na kierownicy mogły by być większe i lepiej rozmieszczone, ponieważ łatwo wcisnąć np. klakson zamiast kierunkowskazów.

Miasto to środowisko naturalne MT-07 – dobrze tu wygląda i się prowadzi. Po wyjechaniu w trasę maszyna traci sporo swojego uroku i walka z wiatrem zabiera dużo radości z jazdy. Dodatkowo stosunkowo niewielki, bo 14-litrowy zbiornik paliwa i zużycie paliwa powyżej 5,5 l na 100 km daje niewielki zasięg. Niemniej jednak MT-07 nie został stworzony po to, by nim podróżować przez pół Europy – chociaż dla chcącego nic trudnego. Ma jednak dawać satysfakcję z jazdy na którkich odcinkach i w takich warunkach sprawdza się rewelacyjnie.

MT-07 można polecić zarówno zaawansowanym użytkownikom jednośladów, jak i ambitnym, początkującym motocyklistom ze zdrowym rozsądkiem. Do opanowania mocy tego motocykla przydaje się jednak doświadczenie. Dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z motocyklami Yamaha przygotowała okrojoną z mocy wersję 35kW, na której możemy jeździć z prawem jazdy kategorii A1. I za to duży plus.

Ceny:
Yamaha MT-07 A – 27 900 złotych
Yamaha MT-07-35a -27 500 złotych


Dane techniczne Yamaha MT-07
Silnik
Typ silnika                                          2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność                                         689 cm³
Średnica x skok tłoka                                    80,0 mm x 68,6 mm
Stopień sprężania                              11,5 : 1
Moc maksymalna                              55,0 kW (74,8 KM) @ 9 000 obr./min
Limited power version                                   35,0 kW
Maksymalny moment obrotowy       68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 obr./min
Układ smarowania                             Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła                                      Mokre, wielotarczowe
Układ zasilania                                   Wtrysk paliwa
Układ zapłonu                                    TCI
Układ rozrusznika                              Elektryczny
Skrzynia biegów                                Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy                                Łańcuch
Podwozie
Układ przedniego zawieszenia          Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia                       130 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy         24º
Wyprzedzenie                                    90 mm
Układ tylnego zawieszenia                Wahacz,
Skok tylnego zawieszenia                 130 mm
Hamulec przedni                               Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 282 mm
Hamulec tylny                                               Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Opona przednia                                 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Opona tylna                                       180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
Wymiary
Długość całkowita                             2 085 mm
Szerokość całkowita                         745 mm
Wysokość całkowita                          1 090 mm
Wysokość siodełka                            805 mm
Rozstaw kół                                       1 400 mm
Minimalny prześwit                            140 mm
Masa z obciążeniem                          179 kg / ABS 182 kg
Pojemność zbiornika paliwa              14 l
Pojemność zbiornika oleju                 3,0 l

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze