Ponam-28V – luksusowy jacht od Toyoty
Do tej pory Toyota kojarzyła się głównie z pojazdami służącymi do przemieszczania się po stałym lądzie. Japoński producent wchodzi właśnie na szerokie wody ze swoim nowym, hybrydowym rzecz jasna, projektem.
Ponam-28V to nazwa luksusowego jachtu sportowego. Toyota wykorzystuje swoje doświadczenie z branży motoryzacyjnej i wyprowadza je poza stały ląd. Łódź prezentowana na zdjęciach jest już komercyjną wersją studyjnej wersji Toyota-28 Concept, który zdążył otrzymać nagrodę Good Design Award 2016.
Japończycy wprowadzają zupełnie nowe rozwiązania na rynku marine. Kadłub wykonano w nowatorskiej technologii Toyota Hybrid Hull, która daje siedmiokrotnie większą sztywność niż standardowy kadłub z kompozytu zbrojonego włóknem szklanym. Nowe rozwiązanie wykorzystuje aluminium oraz kompozyty wzmocnione włóknem węglowym i szklanym. Wszystko jest spajane żywicą syntetyczną, wykorzystując tzw. infuzję próżniową. Brak konieczności spawania przyspiesza proces produkcyjny. Nowa technologia daje duże możliwości dla projektantów. Nowe kompozyty pozwalają uzyskać powierzchnie o skomplikowanych krzywiznach, poprawiające manewrowość łodzi.
Maszyna pływająca jest wyposażona w system wspomagania pracy sternika, oparty na technologii systemów bezpieczeństwa stosowanych w samochodach tej marki.
Jacht jest napędzany wysokoprężnym silnikiem czterocylindrowym o pojemności trzech litrów, który na co dzień pracuje Land Cruiserze Prado. Motor wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa zapewnia odpowiednią dynamikę i zużycie paliwa. Poziom wibracji, hałasu i emisję CO2 ograniczono do minimum.
Maszyną można sterować przy pomocy automatycznego pilota, który utrzymuje pozycję i umożliwia programowanie kierunku jazdy. System wyposażony w szereg czujników wykrywa kierunek wiatru i prądu wody, dostosowując do tych czynników zachowanie łodzi. Łódź wyposażono ponadto w system wspomagania pracy sternika, oparty na technologii systemów bezpieczeństwa stosowanych w samochodach tej marki.
Ponam-28V ma długość 9,14 m i kosztuje w wersji podstawowej 182 tys. dolarów. Bogatsza wersja premium to koszt rzędu 220 tys. dolarów. Jacht będzie sprzedawany za pośrednictwem sieci 50 dostawców w Japonii. Za produkcję odpowiada firma Yanmar, partner Toyoty.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowe paliwo E10 na stacjach. Czy szkodzi samochodom z LPG?
Przed wprowadzeniem paliwa E10 na polskie stacje, dużo się mówiło o jego szkodliwości dla niektórych silników. Zasadne jest też pytanie, czy kierowcy jeżdżący na LPG, powinni uważać na E10? Okazuje się, ze są ku temu przesłanki. -
To najgorsze zachowanie motocyklistów? To przez nich musimy się wstydzić
-
Wygląda skromnie, ale tu powstanie droga za miliard, którą szybko pojedziemy do granicy
-
Kontrolka EPC to zagadka dla kierowców. Tymczasem to bardzo ważna informacja
-
Tym kodem komunikują się kierowcy. Policja zwraca uwagę na jeden sygnał
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Taki jacht robi wrażenie, tym bardziej, że został wyprodukowany przez Toyotę, która w tym momencie jest motoryzacyjnym liderem. Widać, że nie próżnują i ciągle rozwijają nowe obszary technologii.
Anonymous - 5 marca 2021
Taki jacht robi wrażenie, tym bardziej, że został wyprodukowany przez Toyotę, która w tym momencie jest motoryzacyjnym liderem. Widać, że nie próżnują i ciągle rozwijają nowe obszary technologii.
Anonymous - 5 marca 2021
jeśli w tym jachcie jest system wspomagania sternika oparty na systemach bezpieczeństwa z toyot to musi być on dobry. sam z niego korzystam w co prawda służbowej toyocie ale muszę przyznać że się sprawdza, droga staje się prostsza.