Pierwsza jazda Citroen C3 – strefa komfortu

Citroën zamontował w nowym C3 szerokokątną kamerę HD zintegrowaną z samochodem, pozwalająca na zapisywanie zdjęć i filmów z życia codziennego i dzielenie się nimi później na portalach społecznościowych lub zachowanie ich dla siebie. Co jeszcze nas zaskoczyło podczas pierwszych jazd?

Francuski producent w odświeżonym Citroenie C3 postawił na komfort. Dlatego też w środku zastajemy zaskakująco jakościowe tkaniny i obicia tapicerki oraz pełne światła wnętrze kabiny, doświetlone dzięki otwieranemu, panoramicznemu szklanemu dachowi. Można poczuć się tu „jak u siebie”, w swoim ulubionym, wygodnym pokoju. W centralnym punkcie kokpitu dominuje 7-calowy ekran dotykowy (niczym domowy telewizor), który umożliwia sterowanie wszystkimi kluczowymi funkcjami pojazdu.

Auto jest dobrze wygłuszone, a silnik świetnie odizolowany akustycznie od uszu pasażerów. Można swobodnie rozmawiać podczas szybszych prędkości, a w mieście wewnątrz panuje miła cisza. No chyba, że uruchomimy radio – niestety dźwięk audio nie należy do najbardziej wysublimowanych…

W przednie fotele można się zapaść niczym w miękką kanapę. Ma to same zalety na krótkich trasach, bo czujemy się w samochodzie po prostu wygodnie. Powątpiewamy jednak, czy aż tak zapadające się siedziska pod pasażerami nie bedą wywoływać wkrótce bóli pleców na dłuższych dystansach.

Z pewnością C3 sprawdzi się w mieście. Jego nieduże gabaryty (długość całkowita wynosi 3,99 m), spore lusterka i talent w manewrowaniu na ciasnej przestrzeni miejskiej stawia go na czele stawki miejskich samochodów.

Na pokładzie C3 znajdziemy pełno urządzeń ułatwiających kierowcy prowadzenie samochodu: nawigację 3D połączoną z Internetem z funkcją sterowania głosowego, kamerę cofania, system monitorowania pasa ruchu i system monitorowania martwego pola w lusterkach wstecznych, tablet dotykowy z Mirror Screen, czy asystenta ruszania pod górę oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu.https://www.youtube.com/watch?v=w11uyVLMeho

Pod maską znajdziemy znane wcześniej silniki 1.2 PureTech 68, 82 i 110 KM. Od lutego 2017 ten ostatni może być łączony z automatyczną skrzynią biegów EAT6. Ofertę uzupełnią dwa silniki BlueHDi – 75 i 100 KM.

Największą ciekawostką w nowym Citroënie C3 jest z pewnością wspomiana wcześniej, w pełni zintegrowana kamera pokładowa HD, która została umieszczona tuż za lusterkiem wstecznym. Pozwala ona kierowcy na bezpieczne robienie zdjęć, nagrywanie filmów i natychmiastowe dzielenie się nimi na portalach społecznościowych, bądź też na wykorzystanie funkcji automatycznego zapisu wideo, jako dowodu w razie wypadku.

Samochód prowadzi się w sposób wybitnie komfortowy – tak zestrojono zawieszenie, jakby inżynierowie testowali je wyłącznie na drogach polskich miast. W C3 się nie jedzie, tylko płynie… Miłe uczucie dla wszystkich tych, którzy narzekają na wszelkie nierówności na drodze. Docenią to także maluchy śpiące w fotelikach, którym nie sposób będzie nijak przerwać drzemki.

Jak na nieduże auto do miasta silnik 1.2 PT 110 KM sprawuje się zaskakująco dobrze podczas przemieszczania się od świateł do świateł. Jest wystarczająco dynamiczny, elastyczny i chętny do współpracy. Jednak gdy wyjedziemy C3 na autostradę, lepiej trzymajmy się stałej prędkości 130 km/h i nie wychylajmy się z prawego pasa. No chyba, że lubimy szybko żonglować biegami – wówczas wyprzedzanie może być w miarę energiczne.

Zmodernizowanego Citroëna C3, który od 2002 roku znalazł ponad 3,5 miliona nabywców, można kupić już od 39 900 złotych. Brzmi zachęcająco? To z pewnością auto dla wszystkich tych, którzy szukają wyróżniającego się na ulicy niepowtarzalnym stylem, uniwersalnego hatchbacka. Fakt, C3 nie dość, że już w standardzie ma wyrazisty wygląd, to możemy go jeszcze bardziej spersonalizować, bo producent oferuje liczne możliwości łączenia kolorów lakierów (3 kolory dachu, dwukolorowe nadwozie, opcja paneli airbump), tapicerek i dodatków.

Niestety to wszystko kosztuje. Nasza testowa wersja 1.2 PT 110 KM Shine kosztowała w podstawie 58 900 zł, a za dodatki (zintegrowana kamera, bluetooth, nawigacja 3D, kamera cofania, alufelgi 17′, przyciemniane szyby i specjalna tapicerka) należało dopłacić 8 500 zł. Całość za 67 400 zł była konfiguracją idealną, choć jednak bardzo drogą. Cóż, za indywidualny styl i gadżety zawsze trzeba słono płacić…

Citroëna C3 można nabyć w jednym z trzech poziomów wyposażenia: live, feel, lub shine.

1. LIVE: szyby przednie sterowane elektrycznie, poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, system zapobiegania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu, fotel kierowcy regulowany na wysokość, uchylna tylna kanapa, dzielona w stosunku 1/3 – 2/, instalacja radiowa z dwoma głośnikami, koła 15’’.

2. FEEL: klimatyzacja manualna, radio z Bluethoot i złączem USB, sterowane z kierownicy, lusterka sterowane elektrycznie, poszerzenia nadwozia (nadkola i dolna część karoserii, światła dzienne LED, lakierowana fasada deski rozdzielczej, lakierowana obwódka fasady, klamki lakierowane w kolorze nadwozia, obudowy lusterek lakierowane (Noir Perla Nera).

3. SHINE: szyby sterowane sekwencyjnie z przodu i z tyłu, pakiet automatyczny (lusterko elektrochromatyczne, automatyczne wycieraczki i czujnik zmierzchowy), ekran dotykowy 7’’, Mirror Screen, klimatyzacja automatyczna, czujniki cofania z tyłu, koła stalowe 16’’, dach w kolorze czarnym, panele Airbump®,reflektory przeciwmgielne, obudowy lusterek lakierowane w kolorze dachu (jeśli bi-ton), kierownica i mieszek dźwigni biegów pokryte skórą.

Citroen C3 – ceny w Polsce

Wersja Cena brutto
C3 Live 1.2 PT 68   39 900 zł
C3 Live 1.2 PT 82   41 900 zł
C3 Live 1.6 Hdi 75   49 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 68   44 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 82   46 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 110   51 900 zł
C3 Feel 1.2 BVA 110   57 500 zł
C3 Feel 1.6 Hdi 75   54 900 zł
C3 Feel 1.6 Hdi 100   58 900 zł
C3 Shine 1.2 PT 82   53 900 zł
C3 Shine 1.2 PT 110   58 900 zł
C3 Shine 1.2 BVA 110   64 500 zł
C3 Shine 1.6 Hdi 75   61 900 zł
C3 Shine 1.6 Hdi 100   65 900 zł

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze