Nowe Volvo XC60 – czas na kolejny hit

Volvo XC60 to najpopularniejszy model szwedzkiej marki i lider segmentu w Europie. Po dziewięciu latach od premiery przyszedł czas na drugą generację modelu, która właśnie zadebiutowała w Genewie. Oto jedna z najważniejszych premier w tym sezonie.

Marka Volvo znajduje się w ścisłej czołówce producentów z segmentu premium w Polsce, a model XC60 to niekwestionowany hit ostatnich lat. Dlatego przed nowym modelem stoi bardzo poważne wyzwanie, ale patrząc na pierwsze zdjęcia możemy być pewne, że odniesie podobny sukces. 

W ostatnich miesiącach szwedzki producent mocno odświeżył swoją gamę modelową. Począwszy od modelu XC90, przez S90, V90, V90 Cross Country, aż po XC60. To jeszcze nie koniec, ponieważ jeszcze w tym roku zadebiutuje model XC40.

Tymczasem warto przyjrzeć się gorącej nowości. Szwedzki producent zapowiada, że nowe XC60 jest większe, lżejsze, a do tego pojemniejsze. Druga generacja SUV-a urosła o 4,4 cm długości, a rozstaw osi zwiększono o 9 cm. Niby niewiele, ale wystarczająco, żeby poprawić komfort pasażerów na tylnej kanapie, gdzie pojawi się więcej miejsca na nogi. Pojemność bagażnika w nowym modelu to 505 litrów (większy o 12 litrów).

Auto powstało na nowej płycie podłogowej SPA, którą wcześniej wykorzystano w modelu XC90. Inżynierowie zaoszczędzili ok 90 kg masy pojazdu. Szerokość samochodu pozostała bez zmian, a wysokość obniżono o 5 cm. Dzięki ostatniemu zabiegowi sylwetka XC60 jest teraz bardziej dynamiczna. Nie ucierpiał na tym prześwit, który standardowo wynosi 23 cm, ale przy opcjonalnym zawieszeniu w trybie off-road pozwala regulować zakres od 21 do 25 cm.

Wnętrze urządzono minimalistycznie przy wykorzystaniu materiałów takich jak skóra, drewno czy metal. Charakterystycznym elementem jest listwa dekoracyjna wykonana z jednego kawałka matowego drewna. Rozciąga się od zegarów aż po kratkę wentylacyjną pasażera. W centralnym punkcie kokpitu umieszczono wielki, dotykowy wyświetlacz systemu Sensus, który obsługuje Spotify, Apple CarPlay oraz Android Auto. Nagłośnienie dostarcza 15-głośnikowy system Bowers&Wilkins.

Pod maskę trafią oszczędne i nowoczesne silniki z rodziny Drive-e. Na początek XC60 zadebiutuje w Polsce z napędem 4×4, 8 biegową skrzynią (automat) i najwyższymi wersjami wyposażenia. Nieco później dołączą kolejne warianty.

W polskich salonach będą dostępne następujące wersje silnikowe: D4 AWD (190 KM, 400 Nm), D5 AWD (235 KM, 480 Nm), T5 AWD (254 KM, 350 Nm), T6 AWD (320 KM, 400 Nm), hybryda T8 Twin Engine (407 KM). Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w trzecim kwartale tego roku. Cena nie została ujawniona, ale możemy się spodziewać 150 tys. zł za wersję bazową.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze