Nowa Yamaha MT-09. Relacja z premiery, galeria, film

Wczoraj wieczorem w warszawskim salonie Yamahy zaprezentowano najnowszy model - MT-09. Motocykl to niezwykły - wizualnie urzekł chyba każdego. Zanim sprawdzi się na krajowych drogach, polski importer maszyny postanowił zainwestować w imprezową premierę.

W mrocznym, japońskim klimacie odbyła się prezentacja nowej Yamahy MT-09.
fot. Ania Dąbrowska

Premierze MT-09 towarzyszy spora kampania promocyjna. W filmie reklamowym, którego pokaz towarzyszył debiutującej maszynie (patrz niżej), przedstawiono motocyklistów jadących MT-09 w industrialnym, nowoczesnym i nigdy niezasypiającym japońskim mieście. Jeźdźcy przypominają współczesnych wojowników ninja – zwinnych i szybkich, a kampania łączy w sobie tradycyjne elementy kultury japońskiej, jak i tę ciemną stronę Kraju Kwitnącej Wiśni.

Pokaz MT-09 odbył się właśnie w takiej, lekko mrocznej atmosferze. Prezentacji dwóch motocykli towarzyszyła głośna muzyka i sporo dymu. Dzięki tak widowiskowemu rozpoczęciu imprezy zgromadzeni goście mogli przez kilka chwil wsłuchać się w melodię silnika.

Obszerną galerię zdjęć motocykla Yamaha MT-09 oraz fotorelację z wydarzenia można obejrzeć tu.

Yamaha MT-09 to taki miejski bandzior. Wizualnie robi wrażenie, zwłaszcza, kiedy dosiada go ubrany na czarno kierowca. Przy masie z płynami 188 kilogramów jest jednym z najlżejszych motocykli w swojej klasie.

Yamaha MT-09
fot. Yamaha

Sercem MT-09  jest  3-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 847 cm3. Rama – wykonana ze stopu aluminium CF ma zapewniać stabilność i komfort podczas jezdy – nie tylko po asfalcie. Ten motocykl – według producenta – ma radzić sobie również na nieutwardzonej nawierzchni.

Na pierwszy rzut oka problematyczny może okazać się w mieście promień skrętu tego motocykla, a na trasie – niewielka pojemność baku. Zdecydowanym plusem będzie zapewne regulowane zawieszenie. Dzięki temu m.in. może się na nim swobodnie poczuć niższa osoba. Ponadto bak została zaprojektowany tak, aby kierowca mógł podróżować w wygodnej, niewymuszonej pozycji.

Każdy uczestnik premiery nowej Yamahy mógł się „przymierzyć” do motocykla, a także umówić na jazdę próbną. Pośród entuzjastów Yamahy podczas wczorajszego wydarzenia dało się dostrzec Krzysztofa Hołowczyca, Adama Badziaka, Przemysława Saletę i Agnieszkę Szulim.


Dane techniczne Yamaha MT-09

Silnik
Typ silnika 3-cylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność 847 cm³
Średnica x skok tłoka 78,0 mm x 59,1 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 84,6 kW (115KM) @ 10 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Gaźnik Wtrysk paliwa
Typ sprzęgła Mokre, Wielotarczowy
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch

Podwozie
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 137 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy 25º
Wyprzedzenie 103 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz, (Wahacz)
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Hamulec przedni Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Opona tylna 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)

Wymiary
Długość całkowita 2 075 mm
Szerokość całkowita 815 mm
Wysokość całkowita 1 135 mm
Wysokość siodełka 815 mm
Rozstaw kół 1 440 mm
Minimalny prześwit 135 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 188 kg / ABS 191 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność zbiornika oleju 3,4 l

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze