Katarzyna Frendl

Dziennikarskie testy samochodów – jak to wygląda?

Praca dziennikarza motoryzacyjnego wielu ludzi ciekawi. Pytają, jak to się dzieje, że mamy czasem możliwość jeździć wieloma samochodami, których debiuty były stosunkowo niedawno. Mamy też możliwość porównywania aut z danej klasy. Jedną z takich okazji są cztery duże testy porównawcze w roku, które organizuje pod Warszawą jeden z dwóch Polaków zasiadających w jury konkursu Car of the Year - Wojciech Sierpowski.

Wojciech Sierpowski – znany starszym fanom motoryzacji ze swoich publikacji na łamach „Motoru”, umożliwia dziennikarzom motoryzacyjnym cztery razy do roku porównanie aut tej samej klasy. W jednym miejscu pojawiają się przedstawiciele importerów aut ze swoimi najnowszymi modelami. Tym razem uczestniczyliśmy w tzw. Auto-teście, podczas którego do dyspozycji dziennikarzy zostały podstawione auta – najogólniej pisząc możemy je wrzucić do worka „samochody codzienne”. Znalazły się w nich takie modele jak:

Audi SQ5plus
Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Shine
DS4 2.0 Blue HDI 180 EAT6 Sport
DS4 Crossback 1.6 THP 165 EAT6 SO Chic
Fiat 500
Fiat TIPO 1,3 Mjtd
Ford Edge
Ford Mondeo Hybrid
Ford Mondeo Vignale
Ford S-Max
Honda Civic Sport
Hyundai Elantra
Infiniti Q30
Jaguar XF
Kia Optima
Lexus IS 300h
Nissan Leaf
Opel Astra 1.4 Turbo 150 KM
Opel Insignia 1.6 D 136 KM
Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 Auto.
Peugeot 308 GTi 1.6THP 270
Renault Megane TCe 130
Renault Talisman Intens TCe 150 EDC
Seat Leon Style 1.4 150 KM
Skoda Rapid JOY Sedan Ambition 1,2 TSI – 90 KM
Suzuki Baleno
VW Golf R 2.0 TSI 300 KM 4Motion DSG6
VW Tiguan 2.0 TDI BMT 150KM, 4Motion, DSG7

Nam udało się porównać kilka z nich: DS4, Renault Megane, Peugeot 308 GTi, Jaguar XF, VW Tiguan, Fiat Tipo, Ford Mondeo Hybrid oraz uroczy Fiat 500. Ktoś powie: auta „od sasa do lasa”. I będzie mieć rację. Jednak warto przyjrzeć się każdemu modelowi z osobna, porównać z innym podobnym i odpowiedzieć sobie na pytanie: które z rozwiązań zastosowanych we wnętrzu jest bardziej intuicyjne, które fotele są najbardziej ergonomiczne, jakie silniki wykazują najlepszą kulturę pracy itp.

Nasze testy publikowane w sekcji samochody/testy są więc efektem długich godzin spędzonych za kółkiem przeróżnych aut po to, aby dostarczyć naszym czytelnikom możliwie najbardziej obiektywnych opinii, wiarygodnych danych, które mogą w przyszłości pomóc w podjęciu decyzji o zakupie konkretnego modelu. Zawsze staramy się znaleźć wady nawet w tych samochodach, w których wyjątkowo trudno jest się ich doszukać. Obecnie większość pojazdów jest przecież wyposażona w podstawowe systemy bezpieczeństwa, projektanci głowią się, aby wyglądały przepięknie, a inżynierowie pracują nad tym, aby silniki i zawieszenia nadal dostarczały kierowcom frajdy z jazdy przy jednoczesnym ograniczonym apetycie na paliwo. Te niuanse, często niezauważalne „na pierwszy rzut oka”, są solą w oku producentów lub odwrotnie chcą się danym rozwiązaniem – jeśli wyjątkowo udane – chwalić wszem i wobec.

Większość z aut, które na Autoteście mamy jedynie na kilkadziesiąt kilometrów, otrzymujemy później na dłuższy, redakcyjny test, w którym bacznie przyglądamy się każdemu detalowi danego modelu. Zachęcamy więc do zapoznawania się z naszymi testami, komentowania i dzielenia się własnymi wrażeniami z użytkowania poszczególnych aut.

Jak wyglądał Autotest 2016? Zobacz nasz fotoreportaż!

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze