Citroen C4 Picasso - pierwsza jazda: rodzinny arystokrata

Citroen C4 Picasso - pierwsza jazda: rodzinny arystokrata
Nie jesteśmy fankami rodzinnych minivanów głównie ze względu na bijącą od nich nudę. Na szczęście Citroen postanowił połączyć funkcjonalność minivana z atrakcyjnym, nowoczesnym wyglądem. Ale jak nowe C4 Picasso jeździ?

Oprócz płynnych kształtów i niekonwencjonalnego wyglądu, nowa generacja C4 Picasso zyskała również odmienione wzornictwo. Zmiany stylistyczne w nowym C4 Picasso i Grand C4 Picasso obejmują przede wszystkim zmieniony, wspólny dla obydwu modeli przód. Wąskie, wyprofilowane reflektory siegają teraz jeszcze bardziej na boki. Dwuczęściowa osłona chłodnicy rozdzielona jest zderzakiem w kolorze nadwozia. Światła tylne w układzie ze światłowodami tworzą efekt 3D. W wyższych wersjach wyposażenia zachowano dotychczasowe, LED-owe światła. Pojawiło się też dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem (dostępne wyłącznie w 5-miejscowej wersji C4 Picasso). Do tego dorzucono nową gamę kolorów, inne logo z tyłu, 5-ramienne obręcze kół 17'' oraz kilka innych niuansów. Dzięki wszystkim tym zabiegom C4 Picasso naprawdę może się podobać.

Citroen C4 Picasso
fot. Motocaina.pl
Citroen C4 Picasso


W środku znajdziemy wiele ciekawych udogodnień, które uprzyjemnią nam podróż. Na uwagę zasługują na pewno przednie fotele z masażerem (opcja), a po stronie pasażera również z rozkładanym podnóżkiem. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą skorzystać z rozkładanych i podświetlanych stolików jak w samolocie. Tylna kanapa spokojnie pomieści trójkę dzieci - trójka dorosłych też się zmieści, ale na dłuższych trasach podróż będzie niespecjalnie komfortowa.

Wnętrze jest bardzo dobrze wygłuszone. Poza klasycznym gniazdkiem zapalniczki, C4 Picasso jest wyposażony w ładowanie USB oraz zwykłe gniazdko 230V. Przy dłuższych wyjazdach rodzinnych to bardzo ułatwia życie.

Citroen C4 Picasso - wnętrze
fot. Motocaina.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze


Wysoka szyba przednia i dodatkowe boczne bardzo zwiększają widoczność zza kierownicy, a i pasażerowie, zwłaszcza z tyłu podróżujące dzieci mogą widzieć więcej. Poza tym ma się dzięki temu wrażenie sporej przestrzeni panującej w środku. Na początku można się tu poczuć jak w statku kosmicznym.

Centralnie umieszczony panel jest duży i czytelny. Siedmiocalowy ekran pozwala łatwo sterować radiem, klimatyzacją, telefonem połączonym przez bluetooth. Jeśli masz telefon z systemem iOS lub Android szybko podłączysz za pomoca usb swojego smartfona do systemu auta - funkcja screen mirroring umożliwia przeniesienie ekranu z naszego telefonu na tablet w panelu. Nowy system nawigacji Citroen Connect Nav ostrzeże nas przed fotoradarami, sprawdzi natężenie ruchu i zaproponuje trasy alternatywne. C4 Picasso jest naszpikowany systemami, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa. Aktywny regulator prędkości z funkcją zatrzymywania się, system awaryjnego hamowania, alarm ryzyka kolizji to tylko jedne z wielu układów działających na pokładzie. Na przykład przy prędkości powyżej 65 km/h system monitoruje trasę przy pomocy kamery i jeżeli bez włączenia kierunkowskazu zjedziemy ze swojego pasa, poczujemy większy opór na kierownicy. Kamera rozpoznaje też znaki z ograniczeniem prędkości i wyświetla je przed oczami kierowcy. Możemy też dostosować tempomat do ograniczenia prędkości.

Podobnie jak w autach klasy premium, także Citroen montuje system przypominający kierowcy o odpoczynku. Po 2 godzinach ciągłej jazdy samochód zaprosi nas na kawę. W sumie, to rozwiązanie bardzo "francuskie"... Jeżeli nie zatrzymamy się po 2 godzinach C4 będzie przypominać o kawie co godzinę.

W przepastnym bagażniku powinniśmy bez problemu zmieścić bagaże 5-osobowej rodziny. Dodatkowo każde siedzenie składa się oddzielnie, więc możemy dowolnie konfigurować przestrzeń ładunkową.

Silnik o pojemności 1199 cm3 i mocy 130 KM nie jest szczególnie wyrywny, ale przy jeździe z rodziną powinien spokojnie wystarczyć. Nikt nie będzie się nim ścigał spod świateł, dlatego przyspieszanie do setki z pasażerami może zająć powyżej 12 sekund. Mocy jest wystarczająco dużo, żeby na drodze - bez szaleństw - wyprzedzać inne pojazdy, jednak niedostatek mocy czasem bywa nieco denerwujący i zbyt mocno wyczuwalny. Rekomendujemy zatem wybór mocniejszego silnika.

NA TAK
- wygląd;
- udogodnienia wnętrza;
- systemy bezpieczeństwa.

NA NIE
- wyczuwalna mała moc silnika w stosunku do masy samochodu.

Ceny:
od 72 000 złotych do 117 000 złotych (ceny za wersje bez opcji dodatkowych)

Citroen C4 Picasso

Pełny ekran
Citroen C4 Picasso
fot. Motocaina.pl
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso


Dane techniczne Citroen C4 Picasso:
Długość                                              4428
Rozstaw osi                                       573
Szerokość                                           1826
Wysokość                                           610
Moc maksymalna w KM (wg DIN) przy obr/min                                        130 / 5500
Moment obrotowy maksymalny w Nm (wg UE) przy obr/min                    230 / 1750
Pojemność (w cm3)                                                                           1199
Prędkość maksymalna (w km/h)                                                                   201
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (bez pasażerów)                                              10,8

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.