Audi wchodzi w rallycross

Audi wchodzi w rallycross
Od sezonu 2017 roku firma Audi AG udzieli fabrycznego wsparcia projektowy Mattiasa Ekstroma. Zespół EKS startuje w rallycrossie, a podpisanie umowy o bliskiej współpracy oznacza większe zaangażowanie niemieckiej marki w sporty motorowe.

Niemiecki producent jest obecnie zaangażowany w wyścigi Formuły E i DTM. Teraz dołączy do tego zestawienia rallycross, a konkretnie Rallycrossowe Mistrzostwa Świata FIA (World RX). 

Zespół EKS założony przez byłego kierowcę fabrycznego Audi, Mattiasa Ekstroma, w ciągu trzech lat wspiął się na wyżyny tej konkurencji. To wszystko udało się stworzyć przy wykorzystaniu własnych sił i środków. 

Nie zabrakło pierwiastka w postaci samochodu Audi S1 EKS RZ quattro, które pomimo mocnej konkurencji od Forda, Peugeota i Volkswagena, zdobyło Mistrzostwo Świata w tej kategorii. Ambicje i doświadczenie zostały zauważone przez szefów Audi, którzy postanowili zapewnić zespołowi fabryczne zaplecze, angażując się w serię World RX.

Zespół EKS już wcześniej korzystał z usług dostawców i partnerów Audi Sport. Dzięki podpisaniu stałej umowy rozwój samochodu S1 EKS RX quattro będzie nadzorowany przez dział sportów motorowych koncernu z Ingolstadt. 

Mimo mocnego zaangażowania w nową dyscyplinę, Mattias Ekstrom cały czas startuje za kierownicą Audi w serii DTM. Szwedzki kierowca przedłużył kontrakt z niemiecką marką, a w 2017 roku po raz siedemnasty wystartuje w DTM. Kierowca nie kryje swoich ambicji i podkreśla, że chce zdobyć po raz trzeci mistrzostwo.

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.