Audi RS Q3 performance – pogodzić Suv’a ze sportem

Jak w wygodnej bryle Suva umieścić tyle sportu, żeby dać kierowcy radość z prowadzenia auta z rodzinnym, miejskim nadwoziem?

Światowa premiera RS Q3 performance odbędzie się w marcu 2016 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2016, a my juz przyglądamy się nowej serii z bliska.

Otóż RS performance ma podkreślać sportowy profil marki Audi. Wyrażenie „performance“ oznacza tu znacznie większą moc oraz ekskluzywne wyposażenie, które przewyższa wyposażenie proponowane w innych modelach Audi. Dotyczy to także nowego modelu RS Q3 performance, którego sercem jest silnik pięciocylindrowy – na przestrzeni kilku lat, począwszy od roku 2010, międzynarodowe jury dziennikarzy sześć razy z rzędu uznało jednostkę 2.5 TFSI za silnik roku w swojej klasie, przyznając mu tytuł „International Engine of the Year”.

W porównaniu z Audi RS Q3, w modelu performance zwiększono moc silnika 2.5 TFSI. Stosując bardziej efektywny sposób chłodzenia, wykorzystujący nową chłodnicę oraz zoptymalizowaną pompę paliwową, konstruktorzy zapewnili pięciocylindrowej jednostce turbo zamontowanej w RS Q3 performance moc większą o 27 KM. Maksymalny moment obrotowy 465 Nm dostępny jest w przedziale od 1625 do 5550 obr./min. Dzięki temu, sportowy, kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Standardową, siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów S tronic zorientowano na sportowe osiągi. Auto wyposażono w dwusprzęgłową przekładnię z krótkim czasem przełączania biegów; a cały proces zmiany biegów wykonuje automatycznie, ale kierowca może też zmieniać je samodzielnie, korzystając z manetek przy wielofunkcyjnej kierownicy RS. Dodatkowo, w trybie dynamic systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, procesowi zmiany biegu na wyższy towarzyszy krótkie dodanie gazu.

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem hydraulicznie napędzanego i elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego, przenosi moc silnika na jezdnię.

W porównaniu do Audi Q3, karoseria jest zawieszona o 20 mm niżej. Opcjonalnie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS plus z aktywnym systemem kontroli stopnia amortyzacji.

Wygląd zewnętrzny RS Q3 performance charakteryzuje się ponadto dostępnymi wyłącznie dla tego modelu elementami dodatkowymi o barwie matowego tytanu. W takim właśnie kolorze jest obramowanie wlotu powietrza u dołu zderzaka przedniego oraz napis „quattro” na nim umieszczony. Inne elementy wybarwione na matowy tytan to: osłona chłodnicy Singleframe, boczne klapki we wlotach powietrza, listwy ozdobne, obudowy lusterek bocznych, relingi, górny brzeg dyfuzora oraz boki spojlera umieszczonego przy tylnej krawędzi dachu. Ukoronowaniem wyjątkowych cech samochodu jest nowy lakier – niebieski Ascari z efektem metalicznym, zastrzeżony wyłącznie dla nowych modeli RS performance.

W modelach RS performance dostępne są felgi mające barwę matowego tytanu, pasujące kolorystycznie do innych elementów zewnętrznych. Klocki hamulcowe z emblematem RS w RS Q3 performance są standardowo polakierowane na czerwono. Na życzenie, Audi bez dodatkowej opłaty oferuje je także w czerni.

Okrągłe zegary mają szare tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Bez dodatkowej opłaty, Audi oferuje również pakiet stylistyczny RS performance, w skład którego wchodzą dwubarwne siedzenia w kolorze czarno-niebieskim. Inne elementy, takie jak sportowa kierownica skórzana RS, kołnierz dźwigni zmiany biegów, środkowy podłokietnik i dywaniki, ozdobione są kontrastowym niebieskim szwem. Dekoracyjne wstawki wykonane z niebieskiego karbonu, gdzie w karbonowy materiał wpleciona jest niebieska nić, stanowią uzupełnienie tej ekskluzywnej kombinacji.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze