Alfa Romeo prezentuje ekskluzywny rower 4C IFD
Rower Alfa Romeo? A dlaczego by nie? Oto projekt zainspirowany kompaktowym supersamochodem 4C, wyprodukowany przez centrum stylu Alfa Romeo i Compagnia Ducale, który jest w całości wykonany ręcznie we Włoszech.
Rower 4C IFD i Alfa Romeo 4C |
fot. Alfa Romeo
|
Rower „4C IFD” (Innovative Frame Design – Innowacyjna Konstrukcja Ramy) został wyprodukowany po intensywnych pracach badawczych, które miały na celu nadanie ramie maksymalnej lekkości.
Ta sama idea przyświecała inżynierom Alfy Romeo podczas projektowania modelu 4C, których celem było osiągnięcie stosunku masy do mocy poniżej 4 kg/KM. Zastosowano materiały łączących w sobie lekkość i wytrzymałość. Uzyskano całkowitą masę wynoszącą zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe.
Rower 4C IFD |
fot. Alfa Romeo |
Alfa Romeo 4C zainspirowała konstruktorów ramy roweru 4C IFD, której linia przypomina stylizowaną „4″. Przekrój ramy natomiast przypomina literę „C” i wprowadza, jako pierwszy na świecie, przekrój „pół-rurowy” z włókna węglowego, tego samego materiału, jaki został użyty do wykonania nadwozia Alfy Romeo 4C.
Profile elementów biegną w stronę miejsca połączenia kierownicy, mechanizmu korbowego i siodełka, tworząc mocną strukturę połączoną stalowymi drążkami, które uwydatniają technikę konstrukcyjną ramy.
Rower 4C IFD i Alfa Romeo 4C |
fot. Alfa Romeo |
Rower został w całości wykonany ręcznie we Włoszech, w limitowanej edycji i przeznaczony jest dla miłośników ekskluzywnych przedmiotów wyprodukowanych w nielicznych egzemplarzach.
Z ceną wynoszącą od 3 500 do 9 000 euro, w zależności od zastosowanego osprzętu, ten nowy „klejnot” Alfa Romeo będzie dostępny na rynku od grudnia 2013 i sprzedawany w Europie, Azji i Ameryce.
Specyfikacja techniczna roweru 4C IFD
Design |
Centrum Stylu Alfa Romeo |
Rama |
Włókno węglowe HM 40 |
Widelec |
Włókno węglowe HM 40 |
Kierownica |
Deda elementy crono |
Hamulce |
Campagnolo Centaur- przód, U-Brake- tył |
Mechanizm korbowy |
Campagnolo Centaur ultra torque |
Przerzutki |
Campagnolo Centaur |
Koła |
Przód włókno węglowe wysoki profil – Tył Aerospoke |
Siodło |
Selle Italia, włókno węglowe |
Opony |
Vittoria OPEN CORSA CX |
Kolor |
Czerwony Alfa Romeo |
Waga |
6,900 kg |
Rower 4C IFD |
fot. Alfa Romeo
|
Najnowsze
-
Pamiętasz o nowych zasadach policyjnej kontroli? Kara to nawet 30 tys. zł
Policyjna kontrola drogowa to stres dla każdego kierowcy, ale można sobie z nim radzić. Na przykład znając procedurę takiej kontroli, dzięki czemu wiadomo jak się zachować, jak reagować na polecenia policjanta i jak bronić się przed bezpodstawnymi oskarżeniami. Odpowiednia wiedza uchroni nas także przed błędami podczas kontroli drogowej, które mogą być bardzo kosztowne. -
Największa kontrola kierowców od lat. Podczas GPR wszyscy będą obserwowani
-
Kierowca Bolta za dużo grał w GTA. Chciał wjechać swoim Priusem na BMW?
-
Minister mówi wprost – trzeba zakazać jazdy samochodami w weekendy
-
Alfa Romeo Milano zakazana! Przez włoski atak na Polaków będzie inny model
Zostaw komentarz: